Rammeavtale for ganghjelpemidler
01-03-2016 av Gunn Y. GrønliRammeavtalen gjelder fra og med 1.mars 2016
Det er inngått ny avtale på ganghjelpemidler, tilbehør, reservedeler og tjenester. Avtalen har en varighet på to år fra og med 1.mars 2016, med opsjon på forlengelse(r) av hele eller deler av avtalen i en periode på inntil to år.
Brukerne av ganghjelpemidler er barn eller voksne med en funksjonsnedsettelse som har behov for tilrettelegging ved egenforflytning innendørs og/eller utendørs i omgivelsene.
Rammeavtalen åpner du via hovedinngangen for NAVs rammeavtaler på forsiden vår. Hvert produkt presenteres med bilde, bruksanvisning, brukermanual og tekniske spesifikasjoner. Du vil også finne lenke videre til leverandøren av produktet. I tillegg til produktopplysninger vil du kunne se nærmere på betingelsene for rammeavtalen, samt egne lister med aktuelt tilbehør og reservedeler til produktene.
Du finner også en egen hurtigoversikt som viser en kortversjon av rammeavtalen sortert etter de ulike postene.
Opplysninger om produktene som har rammeavtale skal til enhver tid være i samsvar med det som er avtalefestet. Dette betyr at Hjelpemiddeldatabasen vil bli oppdatert fortløpende ved endring i avtalen. Endringene som gjøres i avtalen er også tilgjengelig i publisert i endringskatalog.
Alle hjelpemidler som inngår i en gjeldende rammeavtale er merket med en liten NAV-logo etter navnet på produktet. Denne merkingen vises ved bruk av alle søkemotorene i Hjelpemiddeldatabasen.