Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

Ny rammeavtale for alarmer, varsling og hørselshjelpemidler

16-05-2017 av Nina H. Lillehagen

Rammeavtalen er gjeldende fra 16.mai 2017.

Rammeavtalen åpner du via hovedinngangen for NAVs rammeavtaler på forsiden vår. Av praktiske årsaker er rammeavtalen delt inn i to visninger, slik at hørsel- og varslingshjelpemidler (post 1-25) og alarm- og varslingshjelpemidler (post 26-39) vises hver for seg.

Hvert produkt vil innen kort tid bli presentert med bilde, brosjyre og bruksanvisning. I tillegg til produktopplysninger vil du kunne se nærmere på behov- og kravspesifikasjonen og betingelsene for rammeavtalen, samt egne lister med tilbehør og reservedeler til produktene.

I hurtigoversikten finner du en liste over alle produktene i rammeavtalen sortert etter de ulike postene. Oversikten inneholder HMS-artnr som også er klikkbare slik at du kommer videre til mer informasjon om de enkelte produktene.

Opplysninger om produktene som har rammeavtale skal til enhver tid være i samsvar med det som er avtalefestet. Dette betyr at Hjelpemiddeldatabasen vil bli oppdatert fortløpende ved endring i avtalen.

Alle hjelpemidler som inngår i en gjeldende rammeavtale er merket med en liten NAV-logo etter navnet på produktet. Denne merkingen vises ved bruk av alle søkemotorene i Hjelpemiddeldatabasen.







Hjelpemiddeldatabasen eies av NAV Hjelpemidler og tilrettelegging.