Printer ikon
Ved bruk av Hjelpemiddeldatabasen godtas bruk av informasjonskapsler (cookies) til statistikk og funksjonalitet. Ok, fjern denne beskjeden eller les om bruk av informasjonskapsler.

Du er her: Forside | Rammeavtale | Sittesystemer

Sittesystemer

Avtaleperiode: 01-12-2017 - 30-11-2020

Moduloppbygde, dynamiske og formstøpte sittesystemer.

Hurtigoversikt

NB: På grunn av forsinkelse hos enkelte leverandører er ikke informasjonen om alle produkter synlige i Hjelpemiddeldatabasen. Ansatte i NAV vil kunne finne informasjon om produktene i andre systemer, og avtalen vil derfor være operativ for bestilling fra og med 01.12.2017. Så snart Hjelpemiddeldatabasen er oppdatert vil denne meldingen bli slettet.

Brukere av moduloppbygde, dynamiske og formstøpte sittesystemer er barn, ungdom og voksne med blant annet nedsatt sittestabilitet, nedsatt motorisk kontroll og ofte nedsatt koordinasjonsevne.

Avtalen er inndelt i følgende poster:
Post 1: Sitteenhet med avanserte tilpasningsmuligheter, barn
Post 2: Sitteenhet med avanserte tilpasningsmuligheter, store barn, ungdom og voksne
Post 3: Dynamisk sittesystem
(Post 4: Formstøpt sitteenhet, individuelt utformet etter avtrykk av bruker)

Denne avtalen erstatter to tidligere avtaler og postene har derfor ulik oppstartdato og varighet.
Avtaleperiode post 1-3: 01.12.2017 - 30.11.2019
Avtaleperiode post 4: 01.06.2018 - 30.11.2020

Ved behov for produkter i post 4 benyttes Rammeavtale for Formstøpte sitteenheter (anbudsnr: 13/6779) til og med 31.05.2018.

 

PosterÅben

PosterLuk

Post 1: Sitteenhet med avanserte tilpasningsmuligheter - barn
NB: Produktoversikten er under arbeid. Produktene i denne posten har høyde- og vinkeljusterbar rygg, dybdejusterbart sete, polstret hoftebelte, høyderegulerbart understell med tilt og låsbare hjul, kjørebøyle, hodestøtte, fotstøtte og armlener. Produktene er klargjort for montering av vest og/eller bord.

Post 2: Sitteenhet med avanserte tilpassingsmuligheter - store barn, ungdom og voksne
NB: Produktoversikten er under arbeid. Produktene i denne posten har høyde- og vinkeljusterbar rygg, dybdejusterbart sete, polstret hoftebelte, kjørebøyle, hodestøtte, fotbrett og armlener. Produktene er klargjort for montering av vest og/eller bord.

Post 3: Dynamisk syttesystem
Produktene i denne posten er komplette sittesystem der rygg og beinstøtter "følger" ekstensjonsbevegelser i kne og hofteledd, men hvor det også er mulig å låse funksjonen. Produktene har polstret hoftebelte, fotbrett, armlener og er klargjort for montering av vest og/eller bord. Understell er fastmontert eller avtagbart med tilt og ledsagerbrems.

Post 4: Formstøpt sitteenhet, individuelt utformet etter avtrykk av bruker
Avtaleperioden for post 4 starter 01.06.2018. Benytt egen rammeavtale for Formstøpte sitteenheter (13/6779) til og med 31.05.2018.

LeverandøradresserÅben

LeverandøradresserLuk

Leverandører med produkter på denne rammeavtale:

Alu Rehab AS
Bedriftsveien 23
NO-4353 KLEPP STASJON
Telefon: 51 78 62 20
www.alurehab.no

Bardum AS
Håndverksveien 8
NO-1405 Langhus
Telefon: 64 91 80 60
www.bardum.no

ETAC AS
Postboks 249
NO-1515 MOSS
Telefon: 81 56 94 69
www.etac.no

Hjelpemiddelspesialisten AS
Rosenholmveien 22
NO-1252 Oslo
Telefon: 66 81 60 70
www.hm-spes.no

Picomed Mobility AS
Tvetenveien 164
NO-0671 Oslo
Telefon: 90 61 53 77
www.picomed.no

Sunrise Medical AS
Delitoppen 3
NO-1540 VESTBY
Telefon: 66 96 38 00
www.sunrisemedical.no

Tilbehør Åben

Tilbehør Luk

Tilbehør er del som endrer produktets funksjon og/eller egenskaper. Tilbehør kan monteres i tillegg til eller i stede for del (reservedel) i hovedproduktet.

ReservedelerÅben

ReservedelerLuk

Del som ikke endrer produktets funksjon, men som erstatter en utslitt eller ødelagt del, det vil si alle delene produktet består av. De delene tilbehøret består av, er også reservedeler.

TjenesterÅben

TjenesterLuk

Følgende tjenester gjelder for postene 1-3 denne avtalen: Utprøving, individuell tilpasning, tilpasning på brukt hovedprodukt klargjøring for gjenbruk, frakt, sluttilpassing og opplæring av bruker og reparasjon. For post 4 gjelder tjenestene individuell tilpasning og reparasjon.

EndringskatalogÅben

EndringskatalogLuk

Endringskatalogen inneholder alle endringer som gjøres i løpet av avtaleperioden.

Behov- og kravspesifikasjon Åben

Behov- og kravspesifikasjon Luk

Behov- og kravspesifikasjonen inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet, inkludert tilbehør og reservedeler.

RammeavtalenÅben

RammeavtalenLuk

Rammeavtalen inneholder avtalen som er inngått mellom NAV og leverandørene. Avtalen inneholder blant annet informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold.



 
Relatert informasjon