Printer ikon
Ved bruk av Hjelpemiddeldatabasen godtas bruk av informasjonskapsler (cookies) til statistikk og funksjonalitet. Ok, fjern denne beskjeden eller les om bruk av informasjonskapsler.

Du er her: Forside | Rammeavtale | Ørepropper til høreapparat og tinnitusmaskerere

Hjelpemiddeldatabasen viser alle typer produkter som kan være aktuelle hjelpemidler, uavhengig av om disse kan gis via det offentlige, eller om brukeren selv må dekke utgiftene. De fleste hjelpemidler som lånes ut fra NAV Hjelpemiddelsentral finner du via hovedinngang på forsiden merket 'Rammeavtaler'.

Les mer om Hjelpemiddeldatabasen her

Ørepropper til høreapparat og tinnitusmaskerere

Avtaleperiode: 01-01-2017 - 31-12-2018

Rammeavtale for generiske ørepropper gjelder fra 1.januar 2017.

Øreproppene kobles sammen med høreapparat eller tinnitusmaskerer for å overføre lyden inn til øret. Ørepropper tilpasses individuelt til hver bruker. Type ørepropp er avhengig av høreapparatet, hørselstapet, fasongen på øret, håndfunksjon til brukeren og hva brukeren er vant til fra tidligere.

Avtalen består av to poster:
Post 1 Standardsortiment
Avrop på denne posten gjøres når bruker ikke kommer inn under kriteriene i post 2.
Leverandør for standardsortiment i post 1 er GN Hearing AS.

Post 2 Spesialsortiment
Avrop på denne posten gjøres når bruker kommer inn under ett av følgende kriterier:
    - barn under 18 år
    - personer med minst 60 dB nedsatt hørsel målt som gjennomsnitt av luftledningsterskel ved 500, 1000 og 2000 Hz. Ved mekanisk hørselstap settes grensen til 40 dB luft/ben-gap ved de samme frekvensene
    - radikalopererte/mastoidektomerte.

Leverandør for spesialsortiment i post 2 er Namsos Audiosenter AS.

Oversikt over poster og tilhørende produkter finner du i hurtigoversikten.
 

Betingelser og rutinerÅben

Betingelser og rutinerLuk

Dokumentet inneholder informasjon om betingelser og rutiner, inkludert leveringstid, betaling, informasjon til brukere med mer.

Les om betingelser og rutiner

Endringskatalog Åben

Endringskatalog Luk

Endringskatalogen inneholder alle endringer som gjøres i rammeavtalen i løpet av avtaleperioden.

Sist endret 19.01.2018.

Les endringskatalogen

Behov- og kravspesifikasjon Åben

Behov- og kravspesifikasjon Luk

Behov- og kravspesifikasjonen inneholder konkurransegrunnlaget ved utlysning av anbudet, hvor du blant annet får detaljert informasjon om kravene til som er stilt til hovedproduktene i de ulike postene, tilbehør og reservedeler.

Les behov- og kravspesifikasjon

RammeavtalenÅben

RammeavtalenLuk

Her finner du avtalen som er inngått mellom NAV og leverandør. Avtalen inneholder blant annet informasjon om plikter, pris- og betalingsbetingelser, garantiperiode og mislighold

Les rammeavtalen


 
Relatert informasjon