Printer ikon
Ved bruk av Hjelpemiddeldatabasen godtas bruk av informasjonskapsler (cookies) til statistikk og funksjonalitet. Ok, fjern denne beskjeden eller les om bruk av informasjonskapsler.

Du er her: Forside | Rammeavtale | Formstøpte sitteenheter

Formstøpte sitteenheter

Avtaleperiode: 01-06-2014 - 31-05-2018

Individuelt formstøpte sitteenheter med understell (original og kopistøp).

Hurtigoversikt

Brukerne av formstøpte sitteenheter er barn eller voksne med en funksjonshemming som har særlig behov nøyaktig individuelt tilpasset sittestilling for å få riktig og nødvendig støtte/posisjonering. Sitteenhetene lages spesielt til den enkelte brukeren, hvor det må gjennomføres en utredning av behovet for posisjonering, samt utforming av en sitteenhet i vakuumsekk eller tilsvarende.

Formidling av formstøpte sittenheter skjer alltid i et tett samarbeid med NAV Hjelpemiddelsentral og leverandør. Se rammeavtalens betingelser for nærmere beskrivelse av avtalefestet oppfølging av skallstøp.

Det finnes også en rammeavtale for moduloppbygde sittesystemer for individuelt tilpasset sittestilling.
 

PosterÅben

PosterLuk

Post 1: Formstøpte sitteenheter hard og myk type (original- og kopistøp)
Formstøpt sitteenhet av hard type leveres med en ytre ramme med tre polstre, samt ekstra polstre av det polstret som er nærmest brukerens kropp.

Formstøpt sitteenhet av myk type leveres med en fast ytre ramme, en skumbase eller tilsvarende og trekk. Den ytre rammen er delt mellom sete og rygg. Formstøpt sitteenhet av myk type har to avtakbare trekk.

Begge typer sitteenheter er klargjort for innfesting av nakkestøtte og leveres med polstret hoftebelte. Sitteenhetene leveres med understell. Nakkestøtte og inkontinenstrekk leveres som et tilbehør.

Bruksanvisning og en risikovurdering av formstøpt sitteenhet med påmontert understell følger produktet ved levering. Se rammeavtalens betingelser for nærmere beskrivelse av avtalefestet oppfølging av skallstøp.



LeverandøradresserÅben

LeverandøradresserLuk

Leverandører med produkter på denne rammeavtale:

Bardum AS
Håndverksveien 8
NO-1405 Langhus
Telefon: 64 91 80 60
www.bardum.no

Ergoseat AS
Kokstavegen 46 F
NO-5257 Kokstad
Telefon: 55 10 16 00
www.ergoseat.no

Hjelpemiddelspesialisten AS
Rosenholmveien 22
NO-1252 Oslo
Telefon: 66 81 60 70
www.hm-spes.no

TilbehørÅben

TilbehørLuk

Tilbehør er deler som endrer hovedproduktets funksjon. Tilbehør kan monteres i tillegg til, eller i stedet for en del som er påmontert i en standard utgave av hovedproduktet.

Oppdatert 15.02.17.

ReservedelerÅben

ReservedelerLuk

Reservedeler er deler som ikke endrer hovedproduktets funksjon, men som erstatter en utslitt eller ødelagt del på et produkt i standard utgave. De delene tilbehøret består av er også reservedeler.

Oppdatert 01.06.16.

TjenesterÅben

TjenesterLuk

Tjenester beskriver leverandøravtaler som utprøving, reparasjon utenfor garantitid, klargjøring for gjenbruk, frakt av produkt til bruker, sluttilpasning og opplæring av bruker.

Les mer om tjenester

EndringskatalogÅben

EndringskatalogLuk

Endringskatalogen inneholder alle endringer som gjøres i rammeavtalen i løpet av avtaleperioden.

Sist endret 01.09.16

Se endringskatalog

ProduktinformasjonÅben

ProduktinformasjonLuk

Produktinformasjonen beskriver rammeavtalens innhold, avgrensninger, sikkerhetskrav og standarder, krav til rengjøring og merking av produktene som er med i den aktuelle rammeavtalen.

Les mer om produktinformasjon

BetingelserÅben

BetingelserLuk

Betingelsene beskriver blant annet rammeavtalens omfang, avtale om klargjøring av produkter for gjenbruk, samt andre administrative rutiner knyttet til rammeavtalen.

Les mer om betingelser

Om hjelpemiddelformidlingÅben

Om hjelpemiddelformidlingLuk

Formidling av hjelpemidler skal være en del av en helhetlig plan for å bedre funksjonsnivå og øke grad av selvstendighet. Ansvar for utlån, opplæring og oppfølging av hjelpemidler er delt mellom stat og kommune.

Les mer om offentlig hjelpemiddelformidling


 
Relatert informasjon